veit > auto

 #1  
24.05.2007, 18:34
At Puntje
Van NU.NL
[..]
27Parkeertarieven_in_heel_Amsterdam_omhoog%27.html

AMSTERDAM - In het hele gebied binnen de ringweg A10 rond Amsterdam gaat
over een jaar het hoogste parkeertarief gelden. Dat tarief geldt nu alleen
in het centrum van de stad en een deel van stadsdeel Oud-Zuid.
Het stadsbestuur denkt met de maatregel de luchtkwaliteit te verbeteren,
meldt Het Parool donderdag.

Vooral het doel van de maatregel vind ik wel heel grappig. Mocht de
maatregel nou niet bijdragen aan de luchtkwaliteit dan hebben ze in elk
geval weer een hoop extra euro's op de bank.
 #2  
24.05.2007, 19:04
Havel
"At Puntje" <> wrote in message
news:9381
> Van NU.NL
> [..]
> 27Parkeertarieven_in_heel_Amsterdam_omhoog%27.html
> over een jaar het hoogste parkeertarief gelden. Dat tarief geldt nu alleen
> in het centrum van de stad en een deel van stadsdeel Oud-Zuid.
> Het stadsbestuur denkt met de maatregel de luchtkwaliteit te verbeteren,
> meldt Het Parool donderdag.
> Vooral het doel van de maatregel vind ik wel heel grappig. Mocht de
> maatregel nou niet bijdragen aan de luchtkwaliteit dan hebben ze in elk
> geval weer een hoop extra euro's op de bank.


Dat er nog mensen zijn die in dat achterlijke gat willen wonen.
Onbegrijpelijk.
 #3  
24.05.2007, 19:12
Johannes
"At Puntje" <> schreef in bericht
news:9381
> Van NU.NL
> [..]
> 27Parkeertarieven_in_heel_Amsterdam_omhoog%27.html
> over een jaar het hoogste parkeertarief gelden. Dat tarief geldt nu alleen
> in het centrum van de stad en een deel van stadsdeel Oud-Zuid.
> Het stadsbestuur denkt met de maatregel de luchtkwaliteit te verbeteren,
> meldt Het Parool donderdag.
> Vooral het doel van de maatregel vind ik wel heel grappig. Mocht de
> maatregel nou niet bijdragen aan de luchtkwaliteit dan hebben ze in elk
> geval weer een hoop extra euro's op de bank.


En dan te bedenken dat geparkeerde auto's gewoonlijk niet hun motoren
draaiend hebben, dus helemaal niet bijdragen aan die luchtvervuiling!
 #4  
24.05.2007, 20:06
Bakhuys
"Johannes" <j.van.knegsel> wrote in message
news:nz2d
> "At Puntje" <> schreef in bericht
> news:9381
> En dan te bedenken dat geparkeerde auto's gewoonlijk niet hun motoren
> draaiend hebben, dus helemaal niet bijdragen aan die luchtvervuiling!


Inderdaad, erg vreemd dat het rijden in de stad niks kost en parkeren handen
vol geld. Nog eventjes en het loont de moeite om iemand in te huren die in
je auto gaat zitten of desnoods gaat 'rondrijden' zodat je geen parkeergeld
hoeft te betalen

Bakhuys
 #5  
24.05.2007, 21:17
Willem-Jan Markerink
"Bakhuys" <jschinke> wrote in
news:4655c633$0$320$e4fe514c:

> "Johannes" <j.van.knegsel> wrote in message
> news:nz2d
> Inderdaad, erg vreemd dat het rijden in de stad niks kost en parkeren
> handen vol geld. Nog eventjes en het loont de moeite om iemand in te
> huren die in je auto gaat zitten of desnoods gaat 'rondrijden' zodat je
> geen parkeergeld hoeft te betalen
> Bakhuys


Ik voorzie in deze een grote toekomst voor optioneel onbemande/autonome
voertuigen....;))
 #6  
24.05.2007, 21:19
maarten
Havel <havenothing> wrote:
> Dat er nog mensen zijn die in dat achterlijke gat willen wonen.
> Onbegrijpelijk.


Peter Kessen... Need I say more? ;-)
 #7  
24.05.2007, 22:20
.Peter
> AMSTERDAM - In het hele gebied binnen de ringweg A10 rond Amsterdam gaat
> over een jaar het hoogste parkeertarief gelden. Dat tarief geldt nu alleen
> in het centrum van de stad en een deel van stadsdeel Oud-Zuid.
> Het stadsbestuur denkt met de maatregel de luchtkwaliteit te verbeteren,
> meldt Het Parool donderdag.


> Vooral het doel van de maatregel vind ik wel heel grappig. Mocht de
> maatregel nou niet bijdragen aan de luchtkwaliteit dan hebben ze in elk
> geval weer een hoop extra euro's op de bank.


Ach, wie perse in A'dam wil wonen is toch al gewend meer te betalen. Van
biertjes, huizen, gemeenteleges via pacht tot aan parkeerheffingen toe. Wie
daar woont vindt het kennelijk niet erg om fiks % van zijn inkomen in te
leveren. Kennelijk vinden zij die binnenstad het waard.

Mij zou je geld bij moeten geven om me er te laten wonen. Goddank ligt er
een cordon sanitair van files rondom die stad. :-)
 #8  
25.05.2007, 00:02
Philip Homburg
In article <7El5i.26237$il.10330>,
..Peter <Peter.wil.geen.spam> wrote:
>Ach, wie perse in A'dam wil wonen is toch al gewend meer te betalen. Van
>biertjes, huizen, gemeenteleges via pacht tot aan parkeerheffingen toe. Wie
>daar woont vindt het kennelijk niet erg om fiks % van zijn inkomen in te
>leveren. Kennelijk vinden zij die binnenstad het waard.


Huizen zijn misschien iets duurder. Maar parkeren is juist met een
parkeervergunning erg betaalbaar.
 #9  
25.05.2007, 01:18
FCM Wiesmans
On 24 mei, 20:17, "Willem-Jan Markerink" <wjmarker> wrote:
> "Bakhuys" <jschi> wrote innews:4655c633$0$320$e4fe514c:


> Ik voorzie in deze een grote toekomst voor optioneel onbemande/autonome
> voertuigen....;))


Luud Schimmelpenninck's goggemobieltjes gekloond met die intelligente
karretjes van de bloemenveiling Aalsmeer ...
 #10  
25.05.2007, 03:22
ReindeR Rustema
Havel <havenothing> wrote:

> Dat er nog mensen zijn die in dat achterlijke gat willen wonen.
> Onbegrijpelijk.


Present.

Maar ik bezit dan ook geen auto, zoals de meeste mensen die hier wonen.
 #11  
25.05.2007, 03:22
ReindeR Rustema
Johannes <j.van.knegsel> wrote:

> En dan te bedenken dat geparkeerde auto's gewoonlijk niet hun motoren
> draaiend hebben, dus helemaal niet bijdragen aan die luchtvervuiling!


Maar het feit dat men kan parkeren veroorzaakt wel weer vervuiling, het
trekt verkeer aan. Als je niet kan parkeren, dan kan komen er ook geen
auto's is de redenering. Schijnt hard te maken te zijn met de tellingen
die hier in Amsterdam worden gedaan.

Wat mij betreft moet de gemeente om te beginnen de parkeermarkt
liberaliseren. Het zou volgens mij een gat in de markt zijn door een
enorm schip in de haven te leggen waar je je auto voor langere tijd in
kan parkeren. Of allerlei onbenutte terreinen met betonplaten volleggen
voor een goedkoop langparkeren auto opbergplek.

Als je je auto wel aan kan houden, maar niet voor de deur hoeft te
hebben omdat er een goedkope oplossing is op afstand, dan neemt de
parkeerdruk af.

Wat zou een afgeschreven autoschip kosten? Er zijn misschien nog wat
studentenwoningen in onder te brengen ook! Moet toch wel te financieren
zijn door een conglomeraat van woningbouwcorporaties, Q-park en
dergelijke?
 #12  
25.05.2007, 10:34
Gijs Wilbers
"ReindeR Rustema" <reinder> schreef in bericht
news:nder
> Havel <havenothing> wrote:
> > Dat er nog mensen zijn die in dat achterlijke gat willen wonen.
> > Onbegrijpelijk.

> Present.
> Maar ik bezit dan ook geen auto, zoals de meeste mensen die hier wonen.


Nee, dat laat je wel uit je hoeft met zo'n asociaal stadsbestuur.
Ik zou nog niet in Amsterdam willen wonen als het gratis was..
 #13  
25.05.2007, 10:41
Gijs Wilbers
"ReindeR Rustema" <reinder> schreef in bericht
news:nder
[..]
> voor een goedkoop langparkeren auto opbergplek.
> Als je je auto wel aan kan houden, maar niet voor de deur hoeft te
> hebben omdat er een goedkope oplossing is op afstand, dan neemt de
> parkeerdruk af.
> Wat zou een afgeschreven autoschip kosten? Er zijn misschien nog wat
> studentenwoningen in onder te brengen ook! Moet toch wel te financieren
> zijn door een conglomeraat van woningbouwcorporaties, Q-park en
> dergelijke?


Ik vind heel Amsterdam net een (zinkend) schip....:-)
 #14  
25.05.2007, 11:33
Philip Homburg
In article <1hyncv2.1voezli1kz0i94N%reinder>,
ReindeR Rustema <reinder> wrote:
>Johannes <j.van.knegsel> wrote:
>> En dan te bedenken dat geparkeerde auto's gewoonlijk niet hun motoren
>> draaiend hebben, dus helemaal niet bijdragen aan die luchtvervuiling!

>Maar het feit dat men kan parkeren veroorzaakt wel weer vervuiling, het
>trekt verkeer aan. Als je niet kan parkeren, dan kan komen er ook geen
>auto's is de redenering. Schijnt hard te maken te zijn met de tellingen
>die hier in Amsterdam worden gedaan.


Ik ben benieuwd of er nog wel mensen komen als er geen auto's meer komen.
AT5 had het hele gebied binnen de ring maar ingekleurd (inclusief noord),
maar er zit ook nog aardig wat industrie binnen de ring.

Het lijkt me toch wel een interessant experiment om alle 'normale' mensen
en bedrijven de stad uit te jagen.

Het lijkt me dat je dan een op touristen gerichte grachtengordel krijgt
met een ring van verpauperde wijken er omheen.
 #15  
25.05.2007, 12:37
maarten
ReindeR Rustema <reinder> wrote:
> Johannes <j.van.knegsel> wrote:
>> En dan te bedenken dat geparkeerde auto's gewoonlijk niet hun motoren
>> draaiend hebben, dus helemaal niet bijdragen aan die luchtvervuiling!

> Maar het feit dat men kan parkeren veroorzaakt wel weer vervuiling, het
> trekt verkeer aan. Als je niet kan parkeren, dan kan komen er ook geen
> auto's is de redenering. Schijnt hard te maken te zijn met de tellingen
> die hier in Amsterdam worden gedaan.


Voor mij klopt het in elk geval wel. Alle zaken die ik daar met de auto
heb te doen bevinden zich hooguit in de perfiferie. In de binnenstad kom
ik per trein en benewagen, en dat alleen als er iets georganiseerd wordt
dat me prive wel aantrekt, de laatste keer met koninginnedag (ik had net
zo goed niet kunnen gaan, het was te druk en er was op de plaatsen waar ik
was alsnog niks te beleven). Ik ben dus een van die buitenlui die dan
meehelpt de stad op z'n kop te zetten, onderwijl zo min mogelijk geld
uitgevend. Nou, daar zal Amsterdam echt beter van worden...

Soortgelijke onderwerpen