veit > juridisch

 #1  
12.07.2004, 10:18
Marjamon
Beste lezers,

ik zit met een vervelend consumentenprobleem voel me met de rug tegen de
muur staan.

9 jaar geleden lieten we door Perfect korreltapijt in Waalwijk een
grindvloer in ons huis leggen. Ze verzekerden ons dat wat er ook gebeurde in
je huis, de grindvloer zou het overleven! Nee, een UV filter was niet nodig
want dat gebruikte men alleen bij heel lichte (witte) vloeren.

Affijn, we kozen voor een lichtpaars/grijze vloer. Na 5 jaar was een groot
deel van de vloer volkomen verkleurd (ontkleurd eigenlijk). Wij dus de
klacht melden en er kwam iemand om te kijken. Hij gaf direct toe dat dit
helemaal niet goed was en bood een renovatie kleurcoating aan om over de
vloer te smeren met 50% korting. Helaas werden er een paar kleurmonsters
gemaakt die absoluut niet overeenkwamen met de huidige vloer en die ronduit
vloekten bij de kleuren van het interieur (waar wij stalen van gegeven
hadden aan hen).

Na vele loze beloftes van hun kant werden telefoontjes van mijn kant niet
meer beantwoord, beloofde nieuwe kleurmonsters bleven uit, etc.

Ieder jaar laten wij de vloer door hen reinigen en iedere keer gooi ik de
klacht dan weer opnieuw bij hen op tafel. Zo ook een paar weken geleden
weer.

En opeens werd de klacht opgepakt. Er werd een afspraak gemaakt met de
directeur zelf en die is vorige week komen kijken. Hij legde uit dat de
werknemer die mijn klacht in behandeling had meer steken had laten vallen
bij klanten, dat het een familieprobleem was (hij was de ex-schoonzoon van
de directeur) en hij zou per 1 september het veld ruimen etc. etc.

De man erkende ook het probleem met de vloer en dat dit helemaal niet goed
was, zelfs dat het vrijwel nooit voorkomt dat een gedeelte van de vloer
volkomen ontkleurd raakt. Een renovatiecoating was volgens hem geen
oplossing. Het was lelijk en er zou nooit een behoorlijke kleur voor
gevonden kunnen worden. Hij zei dat de enige goeie oplossing zou zijn om er
een compleet nieuwe vloer op te leggen. Dat brengt het nodige werk met zich
mee ook voor ons want de vloer komt daarmee 8 mm omhoog (dus moeten deuren,
keukenplinten etc. worden ingekort).

Hij ging aan het rekenen en kwam met een aanbod om die vloer te leveren met
25% korting. Ik vond dat totaal geen aannemelijk bod voor alle ellende die
we er buiten onze schuld mee gehad hadden. Het gaat hier niet alleen om een
vloer die na 5 jaar verpest was maar ook om 4 jaar (!) aan het lijntje
gehouden te zijn wegens familieproblemen waar ik als klant niks mee te maken
heb. We spraken af dat er de dag erop nieuwe kleurmonsters zouden worden
gestuurd en dat de prijs opnieuw bekeken zou worden.

Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat men tot 35% korting wilde
gaan. Dat houdt in dat het ons nog steeds duizenden euro's zal gaan kosten
om de door hen gemaakte fout te herstellen. Afgezien van het feit dat we dat
geld zomaar niet beschikbaar hebben voor zo'n post hebben we hier uit
principe ook erg veel moeite mee. Het lijkt ons gewoon in geen enkel opzicht
eerlijk dat wij voor zo'n groot deel van de kosten moeten opdraaien die
veroorzaakt is door hun tekortkoming.

Het schoot me helemaal in het verkeerde keelgat toen de man ook nog opperde
dat het dan wel 4 jaar geduurd had maar dat we in die 4 jaar toch ook
plezier van onze vloer hadden gehad. Nou.. van een verkleurde vloer heb je
geen enkel plezier en aan de ontelbare telefoontjes van onze kant en loze
beloftes aan hun kant heb ik ook weinig plezier beleefd.

Helaas hebben we onze rechtsbijstand verzekering pas vorig jaar afgesloten
en deze klacht loopt dus al langer. Het enige wat ze daar wel kwijt wilden
was dat zij ook wel vonden dat men bij Perfect Korreltapijt een veel ruimer
aanbod mochten doen en dat ze eigenlijk na 5 jaar gewoon zonder gezeur een
nieuwe vloer hadden moeten leveren.

Mijn vraag aan deze groep. Is er iets wat ik nog kan doen? Stappen die ik
nog kan ondernemen? Is het aanbod dat zij doen in jullie ogen billijk?

Oh ja, op hun website staat ook nog dat ze 5 jaar garantie geven zonder
procentueel verlies. Nou... voor hen dan zeker... :-S

Hun slogan "Perfect vloert iedere vloer"

Onze versie: "Perfect vloert iedere klant".

groetjes,

Marja
 #2  
12.07.2004, 12:48
Hans
"Marjamon" <marjamon> wrote:

>Mijn vraag aan deze groep. Is er iets wat ik nog kan doen? Stappen die ik
>nog kan ondernemen?


1) je hebt veeeeel te lang gewacht met boos worden.
2) dreig met Kassa en Radar (licht deze ook in)
3) neem een advocaat in de arm.

Hans
 #3  
12.07.2004, 13:52
ad
"Marjamon" <marjamon> wrote in message
news:r5e1
[..]
> helemaal niet goed was en bood een renovatie kleurcoating aan om over de
> vloer te smeren met 50% korting. Helaas werden er een paar kleurmonsters
> gemaakt die absoluut niet overeenkwamen met de huidige vloer en die

ronduit
[..]
> groetjes,
> Marja
>zijn ze niet aangesloten bij een branche-vereniging?


ad
 #4  
12.07.2004, 15:56
Louis Zwager
Hans <dekkie-hatesspam-> wrote:
> "Marjamon" <marjamon> wrote:


>>Mijn vraag aan deze groep. Is er iets wat ik nog kan doen? Stappen die ik
>>nog kan ondernemen?


> 1) je hebt veeeeel te lang gewacht met boos worden.


Een boos worden als ze eindelijk met een oplossing komen is al helemaal
niet slim.

Probeer eerst eens af te koelen, zou ik zeggen.

Louis
 #5  
12.07.2004, 19:26
Badmuts
Marjamon wrote:
> Beste lezers,
> ik zit met een vervelend consumentenprobleem voel me met de rug tegen
> de muur staan.
> 9 jaar geleden lieten we door Perfect korreltapijt in Waalwijk een
> grindvloer in ons huis leggen.


Garantietermijn is 5 jaar, je vist achter het net.

> Hij ging aan het rekenen en kwam met een aanbod om die vloer te
> leveren met 25% korting.


Da's een handige directeur, die probeert klagende klanten om te zetten in
geld.
Waarschijnlijk bezig z'n sales-mensen te laten zien dat 'ie er zelf ook wat
van kan :)

Bm
 #6  
12.07.2004, 20:01
Taco
"Marjamon" <marjamon> schreef in bericht
news:r5e1
> Beste lezers,
> ik zit met een vervelend consumentenprobleem voel me met de rug tegen de
> muur staan.
>[knip]
> Mijn vraag aan deze groep. Is er iets wat ik nog kan doen? Stappen die ik
> nog kan ondernemen? Is het aanbod dat zij doen in jullie ogen billijk? [knip]
> groetjes,
> Marja


Ik heb de website van het bedrijf bekeken en het lijkt mij een betrouwbaar
bedrijf. In ieder geval behoor je zo'n bedrijf niet met naam en toenaam aan
te vallen via usenet. Het is een CWB erkend bedrijf, dus misschien kan je je
klacht deponeren bij een geschillencommissie. Dat kan je beter uitzoeken als
je het aanbod van het bedrijf niet goed vindt. Overigens acht ik zo'n aanbod
van 35% korting na negen jaren best billijk.
 #7  
13.07.2004, 06:38
Harry
Marjamon wrote:
:: Beste lezers,
::
:: ik zit met een vervelend consumentenprobleem voel me met de rug
:: tegen de muur staan.
::
:: 9 jaar geleden lieten we door Perfect korreltapijt in Waalwijk een
:: grindvloer in ons huis leggen. Ze verzekerden ons dat wat er ook
:: gebeurde in je huis, de grindvloer zou het overleven! Nee, een UV
:: filter was niet nodig want dat gebruikte men alleen bij heel lichte
:: (witte) vloeren.
::
:: Affijn, we kozen voor een lichtpaars/grijze vloer. Na 5 jaar was een
:: groot deel van de vloer volkomen verkleurd (ontkleurd eigenlijk).
:: Wij dus de klacht melden en er kwam iemand om te kijken. Hij gaf
:: direct toe dat dit helemaal niet goed was en bood een renovatie
:: kleurcoating aan om over de vloer te smeren met 50% korting. Helaas
:: werden er een paar kleurmonsters gemaakt die absoluut niet
:: overeenkwamen met de huidige vloer en die ronduit vloekten bij de
:: kleuren van het interieur (waar wij stalen van gegeven hadden aan
:: hen).
::
:: Na vele loze beloftes van hun kant werden telefoontjes van mijn kant
:: niet meer beantwoord, beloofde nieuwe kleurmonsters bleven uit, etc.
::
:: Ieder jaar laten wij de vloer door hen reinigen en iedere keer gooi
:: ik de klacht dan weer opnieuw bij hen op tafel. Zo ook een paar
:: weken geleden weer.
::
:: En opeens werd de klacht opgepakt. Er werd een afspraak gemaakt met
:: de directeur zelf en die is vorige week komen kijken. Hij legde uit
:: dat de werknemer die mijn klacht in behandeling had meer steken had
:: laten vallen bij klanten, dat het een familieprobleem was (hij was
:: de ex-schoonzoon van de directeur) en hij zou per 1 september het
:: veld ruimen etc. etc.
::
:: De man erkende ook het probleem met de vloer en dat dit helemaal
:: niet goed was, zelfs dat het vrijwel nooit voorkomt dat een gedeelte
:: van de vloer volkomen ontkleurd raakt. Een renovatiecoating was
:: volgens hem geen oplossing. Het was lelijk en er zou nooit een
:: behoorlijke kleur voor gevonden kunnen worden. Hij zei dat de enige
:: goeie oplossing zou zijn om er een compleet nieuwe vloer op te
:: leggen. Dat brengt het nodige werk met zich mee ook voor ons want de
:: vloer komt daarmee 8 mm omhoog (dus moeten deuren, keukenplinten
:: etc. worden ingekort).
::
:: Hij ging aan het rekenen en kwam met een aanbod om die vloer te
:: leveren met 25% korting. Ik vond dat totaal geen aannemelijk bod
:: voor alle ellende die we er buiten onze schuld mee gehad hadden. Het
:: gaat hier niet alleen om een vloer die na 5 jaar verpest was maar
:: ook om 4 jaar (!) aan het lijntje gehouden te zijn wegens
:: familieproblemen waar ik als klant niks mee te maken heb. We spraken
:: af dat er de dag erop nieuwe kleurmonsters zouden worden gestuurd en
:: dat de prijs opnieuw bekeken zou worden.
::
:: Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat men tot 35%
:: korting wilde gaan. Dat houdt in dat het ons nog steeds duizenden
:: euro's zal gaan kosten om de door hen gemaakte fout te herstellen.
:: Afgezien van het feit dat we dat geld zomaar niet beschikbaar hebben
:: voor zo'n post hebben we hier uit principe ook erg veel moeite mee.
:: Het lijkt ons gewoon in geen enkel opzicht eerlijk dat wij voor zo'n
:: groot deel van de kosten moeten opdraaien die veroorzaakt is door
:: hun tekortkoming.
::
:: Het schoot me helemaal in het verkeerde keelgat toen de man ook nog
:: opperde dat het dan wel 4 jaar geduurd had maar dat we in die 4 jaar
:: toch ook plezier van onze vloer hadden gehad. Nou.. van een
:: verkleurde vloer heb je geen enkel plezier en aan de ontelbare
:: telefoontjes van onze kant en loze beloftes aan hun kant heb ik ook
:: weinig plezier beleefd.
::
:: Helaas hebben we onze rechtsbijstand verzekering pas vorig jaar
:: afgesloten en deze klacht loopt dus al langer. Het enige wat ze daar
:: wel kwijt wilden was dat zij ook wel vonden dat men bij Perfect
:: Korreltapijt een veel ruimer aanbod mochten doen en dat ze eigenlijk
:: na 5 jaar gewoon zonder gezeur een nieuwe vloer hadden moeten
:: leveren.
::
:: Mijn vraag aan deze groep. Is er iets wat ik nog kan doen? Stappen
:: die ik nog kan ondernemen? Is het aanbod dat zij doen in jullie ogen
:: billijk?
::
:: Oh ja, op hun website staat ook nog dat ze 5 jaar garantie geven
:: zonder procentueel verlies. Nou... voor hen dan zeker... :-S
::
:: Hun slogan "Perfect vloert iedere vloer"
::
:: Onze versie: "Perfect vloert iedere klant".
::
:: groetjes,
::
:: Marja

Mijn zus heeft gelijke ervaring met Poxy. Heb je nog een kleurenstaaltje van
hoe het zou moeten zijn?
Bij Poxy geven ze nu een nieuwe vloer zonder kosten! Heb jij niets aan
natuurlijk, maar dreigen met Publiciteit helpt altijd!

Grtz Har
 #8  
13.07.2004, 08:11
Marjamon
"ad" <ad@ad> wrote in message
news:514c

> zijn ze niet aangesloten bij een branche-vereniging?
> ad


Jawel. En dan?

groetjes, Marja
 #9  
13.07.2004, 08:11
Marjamon
"Badmuts" <AntwoordInDeNieuwsgroep> wrote in
message news:3380
> Marjamon wrote:


> > Hij ging aan het rekenen en kwam met een aanbod om die vloer te
> > leveren met 25% korting.

> Da's een handige directeur, die probeert klagende klanten om te zetten in
> geld.
> Waarschijnlijk bezig z'n sales-mensen te laten zien dat 'ie er zelf ook wat
> van kan :)
> Bm


Ik ben blij deze mening te lezen want DAT is nou precies hoe het op mij ook
over kwam :-(

Marja
 #10  
13.07.2004, 08:16
Marjamon
"Harry" <harrydehengst> wrote in message
news:b8d1
> Mijn zus heeft gelijke ervaring met Poxy. Heb je nog een kleurenstaaltje van
> hoe het zou moeten zijn?
> Bij Poxy geven ze nu een nieuwe vloer zonder kosten! Heb jij niets aan
> natuurlijk, maar dreigen met Publiciteit helpt altijd!
> Grtz Har


Ik heb nog een kleurstaal van hoe het moet zijn (en anders zie je dat nog
wel duidelijk aan de zijkanten van de ruimte want die zijn niet verkleurd).
Die kleur is niet meer in het assortiment maar de man heeft al aangegeven
dat we voor een andere kleur mogen kiezen omdat het voor hen niet uitmaakt
welke kleur ze erin leggen. Tsja... als je 65% van de kosten moet betalen
vind ik dat ook niet meer dan redelijk trouwens ;-S

Was de vloer van je zus nog onder de garantie?

Dreigen lijkt me in geen enkel opzicht een goed plan... als ik zelf ergens
mee gedreigd word gooi ik meteen m'n kont tegen de krib. Ik zou het dus heel
goed begrijpen als die man dan ook meteen de deur dicht slaat.
Ik wil gewoon tot overeenstemming komen, desnoods met behulp van een derde
en ik ben me momenteel aan het orienteren naar wat ik in alle redelijkheid
zou mogen verwachten.

groetjes, Marja
 #11  
13.07.2004, 08:32
Marjamon
"Taco" <taconomail> wrote in message
news:m8r1

> Ik heb de website van het bedrijf bekeken en het lijkt mij een betrouwbaar
> bedrijf. In ieder geval behoor je zo'n bedrijf niet met naam en toenaam aan
> te vallen via usenet. Het is een CWB erkend bedrijf, dus misschien kan je je
> klacht deponeren bij een geschillencommissie. Dat kan je beter uitzoeken als
> je het aanbod van het bedrijf niet goed vindt. Overigens acht ik zo'n aanbod
> van 35% korting na negen jaren best billijk.
> Groeten
> Taco
> Qui habet aures audiendi audiat


Uhm... hoe zie jij aan de website dat het een betrouwbaar bedrijf is?

Ik heb inmiddels gekeken op de site van de geschillencommissie en ik kan
daar inderdaad de klacht deponeren.

Zo'n aanbod na 9 jaar is misschien best billijk maar ik heb de klacht 4 jaar
geleden al gemeld en ben daarna steeds door hen aan het lijntje gehouden
omdat zij met familieproblemen kampten waar ik de dupe van geworden ben.
De klacht was er dus na 5 jaar en niet na 9.

Marja
 #12  
13.07.2004, 12:40
Taco
"Marjamon" <marjamon> schreef in bericht
news:epb1
> Ik heb inmiddels gekeken op de site van de geschillencommissie en ik kan
> daar inderdaad de klacht deponeren.
> Zo'n aanbod na 9 jaar is misschien best billijk maar ik heb de klacht 4 jaar
> geleden al gemeld en ben daarna steeds door hen aan het lijntje gehouden
> omdat zij met familieproblemen kampten waar ik de dupe van geworden ben.
> De klacht was er dus na 5 jaar en niet na 9.
> Marja


Ik schreef: het lijkt mij! Een incident met 1 klant maakt een bedrijf niet
meteen onbetrouwbaar.

Overigens mag je de geschillencommissie gaan uitleggen waarom je jezelf 4
jaar aan een lijntje liet houden. En waarom pas een klacht na 5 jaren toen
volgens jouw zeggen een groot deel van de vloer al volkomen ontkleurd was.
Waarom niet meteen aan de bel getrokken toen de verkleuring begon?
 #13  
13.07.2004, 13:03
Marjamon
"Taco" <taconomail> wrote in message
news:d7o1

> Ik schreef: het lijkt mij! Een incident met 1 klant maakt een bedrijf niet
> meteen onbetrouwbaar.


Ik zie op die website nergens staan hoeveel incidenten zij met klanten
hebben...

> Overigens mag je de geschillencommissie gaan uitleggen waarom je jezelf 4
> jaar aan een lijntje liet houden.


ja, dat is een probleem en dat zie ik zelf wel in. Dat ik in die 4 jaar heel
andere dingen aan m'n hoofd had daar hebben zij geen boodschap aan (en
terecht).

> En waarom pas een klacht na 5 jaren toen volgens jouw zeggen een groot deel van de vloer al volkomen ontkleurd was.
> Waarom niet meteen aan de bel getrokken toen de verkleuring begon?


We zagen het pas toen we nieuwe meubels aanschaften en er dingen in het
interieur verschoven en verwijderd werden. Nu kun je precies zien waar
dingen gestaan hebben en waar het zonlicht normaal gesproken niet valt.
Jammer maar helaas, ik HEB die verkleuring niet eerder geconstateerd want
dan had ik wel meteen aan de bel getrokken. Daar baal ik nu behoorlijk van.

Marja
 #14  
13.07.2004, 13:55
ad
"Marjamon" <marjamon> wrote in message
news:efv1
> "ad" <ad@ad> wrote in message
> news:514c
> > zijn ze niet aangesloten bij een branche-vereniging?
> > ad

> Jawel. En dan?
> groetjes, Marja
>hebben die geen geschillencomissie?


ad
 #15  
14.07.2004, 02:58
J. van Aalderen
Taco wrote:
> "Marjamon" <marjamon> schreef in bericht
> news:r5e1
> [knip]
> [knip]
> Ik heb de website van het bedrijf bekeken en het lijkt mij een betrouwbaar
> bedrijf. In ieder geval behoor je zo'n bedrijf niet met naam en toenaam aan
> te vallen via usenet. Het is een CWB erkend bedrijf, dus misschien kan je je
> klacht deponeren bij een geschillencommissie. Dat kan je beter uitzoeken als
> je het aanbod van het bedrijf niet goed vindt. Overigens acht ik zo'n aanbod
> van 35% korting na negen jaren best billijk.


Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Uit een website kun je
hooguit concluderen dat ze een goeie webontwerper hebben ingehuurd. Ik
kan dat niet zien als bewijs van betrouwbaarheid, en al helemaal niet
als bewijs van onfeilbaarheid.

Bedrijven die blunderen met naam en toenaam te noemen, is juist wat meer
mensen zouden moeten doen. Zolang men de waarheid spreekt, is daar niets
mis mee.

Over de billijkheid van een aanbod dat ervanuitgaat dat een grindvloer
na 9 jaar voor 65% is afgeschreven, ofwel dat die zo'n 13 jaar meegaat,
kan men van mening verschillen. Ik vind van een kwaliteitstapijt dat het
20-30 jaar mee moet gaan, en een plavuizenvloer enkele eeuwen. Een
grindvloer zal daar, afhankelijk van de ondergrond, ergens tussenin
moeten zitten. Dan is zo'n aanbod ronduit belachelijk.

Niettemin, de directeur heeft in ieder geval een stap gezet, en dit
lijkt me bij uitstek een situatie waarin een neutrale derde mening
uitkomst kan bieden, als beide partijen daarmee op voorhand akkoord
gaan.

Soortgelijke onderwerpen