veit > reizen.* > reizen.caravan

 #1  
14.04.2004, 18:06
Ralph
Hallo op de site vond ik al allerhande tips over de electriciteit, en
diverse aansluitingen... Ook het schema van de 7-polige stekker is
zeer compleet.

Ik weet dus wel welke draadjes op welke plaats moeten komen, maar hoe
weet ik nu welk draadje voor welk lampje is??? Kan ik dit testen? Of
is er een kleurcode, zodat ik makkelijk de juiste draadjes op de
juiste plaats kan aansluiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes
ralph.
 #2  
14.04.2004, 18:26
johnny bravo
On 14 Apr 2004 08:06:55 -0700, ralph_versweyveld (Ralph) wrote:

>Hallo op de site vond ik al allerhande tips over de electriciteit, en
>diverse aansluitingen... Ook het schema van de 7-polige stekker is
>zeer compleet.
>Ik weet dus wel welke draadjes op welke plaats moeten komen, maar hoe
>weet ik nu welk draadje voor welk lampje is??? Kan ik dit testen? Of
>is er een kleurcode, zodat ik makkelijk de juiste draadjes op de
>juiste plaats kan aansluiten?
>Alvast bedankt voor jullie reacties
>groetjes
>ralph.


Hier staat het [..]

mvg
 #3  
14.04.2004, 18:38
Robert
"Ralph" <ralph_versweyveld> schreef in bericht
news:304a
> Hallo op de site vond ik al allerhande tips over de electriciteit, en
> diverse aansluitingen... Ook het schema van de 7-polige stekker is
> zeer compleet.
> Ik weet dus wel welke draadjes op welke plaats moeten komen, maar hoe
> weet ik nu welk draadje voor welk lampje is??? Kan ik dit testen? Of
> is er een kleurcode, zodat ik makkelijk de juiste draadjes op de
> juiste plaats kan aansluiten?
> Alvast bedankt voor jullie reacties
> groetjes
> ralph.


Je kunt het bij je caravan testen met een accu-laadapparaat. Verbind de
negatieve pool met het chassis van de caravan. De pool die nu kortsluiting
veroorzaakt is de massa. Daaraan kun je nu de negatieve pool van het
laadapparaat verbinden.
Vervolgens kun je een voor een de draden langs gaan om te kijken wat er bij
de caravan aan gaat. Het best werkt dit natuurlijk als je met z'n tweeŽn
bent. Noteren en je hebt het schema.
Voor de auto zorg je natuurlijk dat je de boel volgens het standaardschema
wordt aangesloten. Vaak kun je gewoon stekkertjes op de kontaktjes in de
achterlicht-unit drukken.
De constante-stroom haal je natuurlijk (gezekerd) vanaf de accu met een
voldoende dikke draad. Minimaal 2,5 en bij een langere verbinding wordt
zelfs 4 mm2 geadviseerd.

Groet,
Robert
 #4  
19.04.2004, 16:49
Ralph
"Robert" <r.scholtengeenspammetjes> wrote in message news:8fcd
[..]
> zelfs 4 mm2 geadviseerd.
> Groet,
> Robert


OKIDO .... heel hard bedankt voor de tip !!
Soortgelijke onderwerpen