veit > auto

 #1  
22.07.2008, 15:34
Suzan
Prijs per 20 juli 2008

Diesel ? 1,29 9
Euro 95 ? 1,29 2
 #2  
22.07.2008, 16:08
Pinokio
"Suzan" <suzan> schreef in bericht
news:3001
> Prijs per 20 juli 2008
> Diesel ? 1,29 9
> Euro 95 ? 1,29 2


Ja en !
 #3  
22.07.2008, 18:07
Jan Groen
Als je in Luxemburg gaat tanken, pak het tweede tankstation, beide
richtingen, anders sta je al te wachten op de snelweg ..........

Jan.
"Suzan" <suzan> schreef in bericht
news:3001
[..]
 #4  
22.07.2008, 19:26
Drkake
Jan Groen wrote:
> Als je in Luxemburg gaat tanken, pak het tweede tankstation, beide
> richtingen, anders sta je al te wachten op de snelweg ..........
> Jan.
> "Suzan" <suzan> schreef in bericht
> news:3001
>echt veel goedkoper dan in nederland is het niet, hier is het 1.55 aan

de pomp. daar heffen ze dus ook al veel bealstinnngen.
 #5  
22.07.2008, 19:37
Willem-Jan Markerink
Drkake <Drkake> wrote in news:4c8f0$4886189e$3ec31861
$3083:

> Jan Groen wrote:
> echt veel goedkoper dan in nederland is het niet, hier is het 1.55 aan
> de pomp. daar heffen ze dus ook al veel bealstinnngen.


Onder jarenlange zware druk van de EU.
 #6  
22.07.2008, 21:53
Johannes
"Willem-Jan Markerink" <w.j.markerink> schreef in bericht
news:a1nl
> Drkake <Drkake> wrote in news:4c8f086189eec31861
> 83:
>> Onder jarenlange zware druk van de EU.


Diezelfde EU waar ook Luxemburg deel van uitmaakt.
 #7  
22.07.2008, 22:01
Johannes
"Jan Groen" <grenery> schreef in bericht
news:4750
> Jan.
> "Suzan" <suzan> schreef in bericht
> news:3001
>> Prijs per 20 juli 2008
>> Diesel ? 1,29 9
>> Euro 95 ? 1,29 2


> Als je in Luxemburg gaat tanken, pak het tweede tankstation, beide
> richtingen, anders sta je al te wachten op de snelweg ..........


Dat hangt er maat van af waar je bent en waar je naar toe wilt.
Als je van Aarlen (Arlon) komt en naar Metz wilt (een veelgebruikte route
naar veel vakantiebestemmingen in Frankrijk), kun je vanwege de drukte
meestal beter het rste tankstation nemen (net na de Belgisch-Luxemburgse
grens) dan het tweede/laatste (vlak voor de Luxemburgs-Franse grens). Bij
het laatste tankstation is ook de lpg nogal eens uitverkocht.
Iedereen wil vlak voordat hij het dure Frankrijk binnenrijdt nog zo
volgetankt mogelijk zijn. Dan kun je bij (vakantie)drukte beter n
tankstation eerder tanken.
 #8  
22.07.2008, 22:37
Willem-Jan Markerink
"Johannes" <j.van.knegsel> wrote in
news:VUqhk.144$GI1.141:

> "Willem-Jan Markerink" <w.j.markerink> schreef in bericht
> news:a1nl
>> Drkake <Drkake> wrote in news:4c8f0$4886189e $3ec31861

> Diezelfde EU waar ook Luxemburg deel van uitmaakt.


Dezelfde EU die elders monopolisten bestraft.
 #9  
22.07.2008, 23:16
jandebehanger
>>> Prijs per 20 juli 2008
> Als je van Aarlen (Arlon) komt en naar Metz wilt (een veelgebruikte
> route naar veel vakantiebestemmingen in Frankrijk), kun je vanwege de
> drukte meestal beter het rste tankstation nemen (net na de
> Belgisch-Luxemburgse grens) dan het tweede/laatste (vlak voor de
> Luxemburgs-Franse grens). Bij het laatste tankstation is ook de lpg
> nogal eens uitverkocht.
> Iedereen wil vlak voordat hij het dure Frankrijk binnenrijdt nog zo
> volgetankt mogelijk zijn. Dan kun je bij (vakantie)drukte beter n
> tankstation eerder tanken.

Een andere manier is om bij Bastogne de N4 richting Martelange te nemen.
In Martelange tankte ik op 19 juli voor E 1,292 Euro 95
Vlak voor Arlon de N82 nemen, daarna de E25 op en gelijk bij de eerst
volgende afslag er weer af, de N81 naar Longwy.
Bij Longwy kom je op N52, welke dan gegeven moment de A30 wordt.
Die A30 komt weer uit op de A31, tussen Thionville en Metz.
Op deze manier mis ik mooi de drukte in Luxemburg en Thionville en
bovendien is deze route 12 km korter.
Op heen weg ben ik door Duitsland gegaan, tussen het Ruhrgebied en
Keulen sinds jaren in een file gestaan.
In Grevenmacher kostte de Euro 95 op 06 juli E 1,322.
 #10  
23.07.2008, 00:10
Havel
"Willem-Jan Markerink" <w.j.markerink> wrote in message
news:a1nl
> "Johannes" <j.van.knegsel> wrote in
> news:VUqhk.144$GI1.141:
> ec31861
> Dezelfde EU die elders monopolisten bestraft.


Dezelfde EU die de burger geen enkel genoegen gunt, zelfs al is het nog zo
klein als het n keer per jaar n keer een pietsie goedkoper kunnen tanken
in een dwergstaatje als Luxemburg, dat minder meedoet aan het fiscaal
afknijpen der EU ingezetenen dan de grijpgrage EU machthebbers lief is...
 #11  
23.07.2008, 00:10
HdB
"Willem-Jan Markerink" <w.j.markerink> schreef in bericht
news:a1nl
> Drkake <Drkake> wrote in news:4c8f086189eec31861
> 83:


O ja?
De Luxemburgers heffen op een liter benzine 46,5 cent accijns, tegen
Nederland 68,6 cent.
Daarbovenop heffen de Luxemburgers 15 procent btw, Nederland 19 procent.
Zo hoog zijn de Luxemburgse belastingen dus niet.

> Onder jarenlange zware druk van de EU.


Onzin dus.
[..]
 #12  
23.07.2008, 01:10
peter
Havel:

>Dezelfde EU die de burger geen enkel genoegen gunt, zelfs al is het nog zo
>klein als het n keer per jaar n keer een pietsie goedkoper kunnen tanken
>in een dwergstaatje als Luxemburg, dat minder meedoet aan het fiscaal
>afknijpen der EU ingezetenen dan de grijpgrage EU machthebbers lief is...


Guttegut...
Zonder die EU mocht je maar twee flessen goedkope Luxemburgse wijn of
sterke drank naar NL uitvoeren, nu er vrij verkeer van goederen en
personen is, is dat 90 liter of zo.
Dus houd alsjeblieft op met zeiken.
 #13  
23.07.2008, 01:52
Johannes
"peter" <18konijn> schreef in bericht
news:3j2v
> Havel:
> Guttegut...
> Zonder die EU mocht je maar twee flessen goedkope Luxemburgse wijn of
> sterke drank naar NL uitvoeren, nu er vrij verkeer van goederen en
> personen is, is dat 90 liter of zo.
> Dus houd alsjeblieft op met zeiken.


Voor persoonliijk gebruik is helemaal vrij, ongeacht de hoeveelheid. Boven
een bepaalde hoeveelheid (naar ik meen 110 liter) kan van je worden verlangd
aannemelijk te maklen dat de dranbk voor eigen gebruik is en niet voor de
handel.
Er schijnen zelfs sigarettenbedevaarten naar Luxemburg te bestaan.

En als je in een dwergstaatje goedkoop wilt tanken, zou je eens naar Andorra
moeten gaan. Ondanks dat het ongetwijfeld prijzig moet zijn de brandstoffen
daar hoog in de Pyreneen naar toe te transporteren, ligt de literprijs er
nog duidelijk nder die van Luxemburg. Maar Andorra is geen EU.
Helaas is lpg daar (nog) niet verkrijgbaar.
 #14  
23.07.2008, 01:59
Johannes
"jandebehanger" <jandeb> schreef in bericht
news:3001
> Een andere manier is om bij Bastogne de N4 richting Martelange te nemen.
> In Martelange tankte ik op 19 juli voor E 1,292 Euro 95
> Vlak voor Arlon de N82 nemen, daarna de E25 op en gelijk bij de eerst
> volgende afslag er weer af, de N81 naar Longwy.
> Bij Longwy kom je op N52, welke dan gegeven moment de A30 wordt.
> Die A30 komt weer uit op de A31, tussen Thionville en Metz.
> Op deze manier mis ik mooi de drukte in Luxemburg en Thionville en
> bovendien is deze route 12 km korter.
> Op heen weg ben ik door Duitsland gegaan, tussen het Ruhrgebied en Keulen
> sinds jaren in een file gestaan.
> In Grevenmacher kostte de Euro 95 op 06 juli E 1,322.


Dat tankstation in Martelange is bekend. De weg is Belgisch grondgebied,
maar het tankskation langs de weg is Luxemburgs grondgebied.
Maar je moet, als je daar wilt tanken, wel een flink stuk autosnelweg missen
en dus meestal tijdverlies op de koop toe nemen.
Het is aan de automobilist/motorrijder te beslissen of hij dat over heeft
voor ng drie cent goedkoper tanken.
 #15  
23.07.2008, 09:09
FrankD
On Wed, 23 Jul 2008 01:10:32 +0200, peter wrote
(in article <35qc84h4dlaarfjuljpv85niuia9v93j2v>):

> Havel:
> Guttegut...
> Zonder die EU mocht je maar twee flessen goedkope Luxemburgse wijn of
> sterke drank naar NL uitvoeren, nu er vrij verkeer van goederen en
> personen is, is dat 90 liter of zo.
> Dus houd alsjeblieft op met zeiken.


Het is aan de EU te danken dat spaarlampen (toch zo goed voor miljeu) met
165% worden belast!En zo is er nog een hele rij "daden" van de EU die
resulteerden in een verhoging van de lasten.

Soortgelijke onderwerpen