veit > auto

 #1  
23.02.2009, 15:34
maarten
Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
aardig. Zie
[..]
 #2  
23.02.2009, 16:51
Purgatorio
<maarten> schreef in bericht
news:8053
> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
> aardig. Zie [..]


Alleen jammer van al die kolencentrales die ze nodig hebben voor die
elektriciteit.
 #3  
23.02.2009, 17:07
maarten
Purgatorio <purgatorio> wrote:
> <maarten> schreef in bericht
>> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
>> aardig. Zie

> [..]
> Alleen jammer van al die kolencentrales die ze nodig hebben voor die
> elektriciteit.


Je hebt gelijk, maar beter in de centrale verbranden dan onder de grond
(zoals daar ook regelmatig gebeurt)...
 #4  
23.02.2009, 18:44
KE
<maarten> schreef in bericht
news:8053
> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
> aardig. Zie
> [..]


BMW levert elektrische Mini's. 500 In Californie en sinds kort ook 50 in
Berlijn. De actieradius is dan 200 a 250 km en de topsnelheid is ook
bruikbaar. Mercedes levert elektrische Smarts.
[..]
In Berlijn worden de Mini's geleased voor 250 Euro p/mnd, waar je dan goedkoop
in kunt rijden. Zolang de accu's nog zo duur zijn, blijft het bij proeven.
 #5  
23.02.2009, 19:00
Anneke.A
<maarten> wrote in message
news:8053
> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
> aardig. Zie
> [..]
> --


Pas uit!
[..]

Ze houden me te weinig rekening met serendipiteit en doorbraak. Maar voor de
stand van vandaag lijkt het me prima.

A
 #6  
23.02.2009, 19:54
Willem-Jan Markerink
maartenlid wrote in
news:b255a$49a2b402$d4549fe0$18053:

> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
> aardig. Zie
> [..]
> band.html


Als dat ding van de band geduwd moet worden heb ik toch zo mijn
twijfels....;))

Willem (zelf rollen verdient de voorkeur) Jan
 #7  
23.02.2009, 19:55
Willem-Jan Markerink
"Anneke.A" <andri591> wrote in
news:49a2e44f$0$17653$ba620dc5:

> <maarten> wrote in message
> news:8053
>> Pas uit!

> [..]
> (20feb)_tcm60-43014.pdf
> Ze houden me te weinig rekening met serendipiteit en doorbraak.


Van de dijken afblijven, Anneke.
[..]
 #8  
23.02.2009, 20:44
Linea Recta
"Purgatorio" <purgatorio> schreef in bericht
news:0dc5
> <maarten> schreef in bericht
> news:8053
>> Ook China doet mee, de specificaties zijn op het eerste gezicht best
>> aardig. Zie

> [..]
> Alleen jammer van al die kolencentrales die ze nodig hebben voor die
> elektriciteit.


Dat is ook het eerste wat ik dacht, toen ik op het nieuws hoorde dat
"electrische auto's zo goed voor het milieu zijn, omdat ze geen CO2 uit
stoten..."

En dan heb je nog de kern-lobby die beweert dat kernenergie "schoon" is
omdat die geen CO2 uitstoten.
 #9  
23.02.2009, 21:13
maarten
Linea Recta <mccm.vos> wrote:
> "Purgatorio" <purgatorio> schreef in bericht
> Dat is ook het eerste dat ik dacht, toen ik op het nieuws hoorde dat
> "electrische auto's zo goed voor het milieu zijn, omdat ze geen CO2 uit
> stoten..."
> En dan heb je nog de kern-lobby die beweert dat kernenergie "schoon" is
> omdat die geen CO2 uitstoten.


Het is echter wel zo dat centrales, en zeker de modernere types,
makkelijker aan de laatste eisen op gebied van uitstoot en rendement
kunnen voldoen dan decentrale automotoren. Mocht je nu denken dat het die
Chinezen worst zal wezen, dat is toch niet helemaal waar. Zij hebben ook
last van hoge brandstofprijzen en van smogvorming etc.

Voor degenen die kernenergie bij voorbaat als alternatief afwijzen, kan ik
nog meegeven dat er minstens evenveel of meer speelruimte is wat betreft
nieuwe ontwikkelingen dan met conventionele centrales. Een hoop
vooroordelen zijn dus onterecht of kunnen in de toekomst verdwijnen.
 #10  
23.02.2009, 22:40
Purgatorio
<maarten> schreef in bericht
news:9896
> Linea Recta <mccm.vos> wrote:
> Het is echter wel zo dat centrales, en zeker de modernere types,
> makkelijker aan de laatste eisen op gebied van uitstoot en rendement
> kunnen voldoen dan decentrale automotoren. Mocht je nu denken dat het die
> Chinezen worst zal wezen, dat is toch niet helemaal waar. Zij hebben ook
> last van hoge brandstofprijzen en van smogvorming etc.
> Voor degenen die kernenergie bij voorbaat als alternatief afwijzen, kan ik
> nog meegeven dat er minstens evenveel of meer speelruimte is wat betreft
> nieuwe ontwikkelingen dan met conventionele centrales. Een hoop
> vooroordelen zijn dus onterecht of kunnen in de toekomst verdwijnen.


Behalve het kernafval, dat schijnt maar niet te willen verdwijnen;-)
 #11  
24.02.2009, 00:38
maarten
Purgatorio <purgatorio> wrote:
> <maarten> schreef in bericht
>> Voor degenen die kernenergie bij voorbaat als alternatief afwijzen, kan ik
>> nog meegeven dat er minstens evenveel of meer speelruimte is wat betreft
>> nieuwe ontwikkelingen dan met conventionele centrales. Een hoop
>> vooroordelen zijn dus onterecht of kunnen in de toekomst verdwijnen.

> Behalve het kernafval, dat schijnt maar niet te willen verdwijnen;-)


Schijnen is in die context inderdaad een waar woord. Juist toen
kernenergie een slechte naam kreeg werd er hard gewerkt aan
hergebruikoplossingen. Nu wil men liefst alles ergens ver weg in een
zoutmijn proppen. Zonde van de energie... Er zijn ook afvalstoffen die je
prima kan gebruiken als warmtebron of om middels een soort fotovoltaische
cellen electriciteit op te wekken.
 #12  
24.02.2009, 00:46
KE
"Anneke.A" <andri591> schreef in bericht
news:0dc5
> <maarten> wrote in message
> news:8053
>> Pas uit!

> [..]
> Ze houden me te weinig rekening met serendipiteit en doorbraak. Maar voor de
> stand van vandaag lijkt het me prima.


Diverse autofabrikanten houden wel rekening met het vinden van een oplossing
voor opslag van elektriciteit, door nu al elektrische modellen te maken in
kleine aantallen. Ze hopen op een toevallige of gericht gezochte oplossing
voor het accu-probleem. Ook diverse elektriciteitsproducenten lopen er al op
vooruit.
 #13  
24.02.2009, 01:08
mijn naam
"Purgatorio" <purgatorio> schreef in bericht
news:0dc5

> Behalve het kernafval, dat schijnt maar niet te willen verdwijnen;-)


Door alle ontwikkelingen in de kiem te smoren bouw je een gigantische
achterstand op. Tot het moment dat olie en kolen enzo echt niet meer gaan
werken, we op grote schaal over moeten stappen op kernenergie en het
probleem wat jij aankaart nog niet is opgelost... dan is je probleem ineens
tien keer zo groot.

Korte-termijn-denkers zijn het probleem. Niet kernenergie.

Andere vormen van zogenaamd milieuvriendelijke origine zullen achteraf zeer
schadelijk blijken te zijn. Energie uit de wind halen bijvoorbeeld zorgt
niet alleen voor hoge vogelsterfte maar zorgt ook voor een ander gedrag van
de atmosfeer. Hoe lok je orkanen uit...

Zonne-energie is ook zo'n mooie. Nog los van het feit dat de productie en
transport van die krengen meer energie+CO2 kost dan dat ze ooit gaan
opleveren/besparen zit je achteraf ook nog eens met chemische rommel
opgescheept. Maar dat is dan ineens niet erg ?!?

Energie uit water: zie energie uit wind. Alleen werkt dat langzamer, dus die
problemen zien we pas over 1000 jaar.

Kernenergie, of de wereldbevolking meer dan decimeren en met z'n allen in
grotten gaan zitten rond een houtvuurtje. Dat zijn de echte oplossingen. Dan
kies ik voor de eerste. Voorstanders van de tweede mogen nu beginnen met een
actieve rol te spelen in het oplossen van het overbevolkingsprobleem.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
 #14  
24.02.2009, 01:24
KE
"mijn naam" <whatever> schreef in bericht
news:5912
[..]
> Energie uit water: zie energie uit wind. Alleen werkt dat langzamer, dus die
> problemen zien we pas over 1000 jaar.
> Kernenergie, of de wereldbevolking meer dan decimeren en met z'n allen in
> grotten gaan zitten rond een houtvuurtje. Dat zijn de echte oplossingen. Dan
> kies ik voor de eerste. Voorstanders van de tweede mogen nu beginnen met een
> actieve rol te spelen in het oplossen van het overbevolkingsprobleem.
> Verbeter de wereld, begin bij jezelf.


De voordelen van elektrische auto's wordt ook overdreven. Stel dat er morgen
een oplossing wordt gevonden voor bruikbare accu's, dan moeten er direct vele
elektriciteitscentrales worden bijgebouwd die energie moeten opwekken door
brandstof te verbranden, als we geen kerncentrales willen.
 #15  
24.02.2009, 04:15
\\frac{1}{R}\\sqrt{\\frac{L}{C}}
Willem-Jan Markerink wrote:
> maartenlid wrote in
> news:b255aa2b402$d4549fe0053:
>> Als dat ding van de band geduwd moet worden heb ik toch zo mijn

> twijfels....;))
> Willem (zelf rollen verdient de voorkeur) Jan

Voor woon werk verkeer zou het toch kunnen?

Soortgelijke onderwerpen