veit > auto

 #1  
02.01.2018, 16:27
Bozweb
[..]
 #2  
02.01.2018, 16:53
Jan van den Broek
On 2018-01-02, Bozweb <cmkools> wrote:
> [..]

^^^^^^^^^^
En ik dacht dat ik achter lag met het lezen van dingen.
 #3  
02.01.2018, 17:42
O. Udeman
Op 2-1-2018 om 16:53 schreef Jan van den Broek:
> On 2018-01-02, Bozweb <cmkools> wrote:
>> [..]

> ^^^^^^^^^^
> En ik dacht dat ik achter lag met het lezen van dingen.


Volgens mij is er weinig veranderd. Alle nadelen van elektrische auto's
staan nog steeds recht overeind en vrijwel niemand koopt ze.
 #4  
02.01.2018, 17:59
Edmund
On Tue, 02 Jan 2018 16:27:20 +0100, Bozweb wrote:

> [..]


Misschien kan je deze onzin even proberen uit te leggen.
Een berichtje van 5 jaar geleden getiteld :

benzine-wint-elektrische-auto-dood

Met een verhaal eronder dat de elektrische auto de toekomst is,
lekker logisch.

Edmund
 #5  
02.01.2018, 18:25
BugHunter
O. Udeman <noid> schreef op Di 2 Jan 2018 om 17:42:
> Op 2-1-2018 om 16:53 schreef Jan van den Broek:
> > On 2018-01-02, Bozweb <cmkools> wrote:
> >> [..]

> > ^^^^^^^^^^
> > En ik dacht dat ik achter lag met het lezen van dingen.

> Volgens mij is er weinig veranderd. Alle nadelen van elektrische auto's
> staan nog steeds recht overeind en vrijwel niemand koopt ze.


Ze kunnen er toch een flinke dot subsidie op
geven?
 #6  
02.01.2018, 19:06
O. Udeman
Op 2-1-2018 om 18:25 schreef BugHunter:
> O. Udeman <noid> schreef op Di 2 Jan 2018 om 17:42:
> geven?


Dat was tot voor een paar jaar nog wel zo, maar inmiddels is dat zeer
fors verlaagd. Met het te verwachten effect.
 #7  
02.01.2018, 19:18
BugHunter
O. Udeman <noid> schreef op Di 2 Jan 2018 om 19:06:
> Op 2-1-2018 om 18:25 schreef BugHunter:
> Dat was tot voor een paar jaar nog wel zo, maar inmiddels is dat zeer
> fors verlaagd. Met het te verwachten effect.


Ze zijn gewoon te vroeg met verlagen. Juist
door die subsidie kan de aanschafprijs dalen
en het laadpalennetwerk uitbreiden. Ooit zal
de meerderheid van het wagenpark elektrisch
zijn, maar ik blijf zo lang mogelijk benzine
tanken.
 #8  
03.01.2018, 10:10
peewee
On Tue, 2018-01-02 at 17:42 +0100, O. Udeman wrote:
> Op 2-1-2018 om 16:53 schreef Jan van den Broek:
> Volgens mij is er weinig veranderd. Alle nadelen van elektrische
> auto's
> staan nog steeds recht overeind en vrijwel niemand koopt ze.

Nou, niemand, maar er is ruimte voor verbetering: [..]
tes/default/files/2017/11/2017_10_Statistics%20Electric%20Vehicles%20an
d%20Charging%20in%20The%20Netherlands%20up%20to%20 and%20including%20oct
ober%202017.pdf
 #9  
03.01.2018, 13:21
O. Udeman
Op 3-1-2018 om 10:10 schreef peewee:
> On Tue, 2018-01-02 at 17:42 +0100, O. Udeman wrote:
> Nou, niemand, maar er is ruimte voor verbetering: [..]
> tes/default/files/2017/11/2017_10_Statistics%20Electric%20Vehicles%20an
> d%20Charging%20in%20The%20Netherlands%20up%20to%20 and%20including%20oct
> ober%202017.pdf


Je ziet een korte opleving in 2015, vlak voor de afschaffing van een
groot deel van de (excessieve) subsidies en belastingvoordelen. Vooral
voor bedrijven. Nu ligt de verkoop op een zeer laag niveau (+/- 2%) en
zie je vooral ook in de in omloop zijnde auto's de PHEV's sterk
teruglopen. De Mitsubishi Outlander sterft gewoon uit omdat die een paar
jaar terug voor de lease erg voordelig was en toen voor Mitsubishi
booming business was. Mijn toenmalige garage was daar ook dealer van en
de medewerkers moesten letterlijk dag en nacht werken om de vraag te
kunnen bijhouden! Het verhinderde helaas niet dat het bedrijf het jaar
daarop failliet ging.. :-(
 #10  
07.01.2018, 11:43
Ruut66
Op dinsdag 2 januari 2018 16:53:22 UTC+1 schreef Jan van den Broek:
> On 2018-01-02, Bozweb <cmkools> wrote:
> > [..]

> ^^^^^^^^^^
> En ik dacht dat ik achter lag met het lezen van dingen.
> --
> Jan v/d Broek
> balglaas


5 jaar later wordt er geruzied om electrische oplaadpunten.

[..]

Leuk om te zien dat de E-auto steeds succesvoller wordt!

R
 #11  
07.01.2018, 11:51
Ruut66
Op dinsdag 2 januari 2018 17:43:08 UTC+1 schreef O. Udeman:
> Op 2-1-2018 om 16:53 schreef Jan van den Broek:
> > On 2018-01-02, Bozweb <cmkools> wrote:
> >> [..]

> > ^^^^^^^^^^
> > En ik dacht dat ik achter lag met het lezen van dingen.

> Volgens mij is er weinig veranderd. Alle nadelen van elektrische auto's
> staan nog steeds recht overeind en vrijwel niemand koopt ze.


Maar des te meer tot ontwikkeling gekomen. Kwestie van transitie naar
de accu na de nu weer verouderde Lithiumtechniek.

Voorbeeld:
[..]

R
 #12  
07.01.2018, 11:59
Rob
Ruut66 <ruut66> wrote:
> Op dinsdag 2 januari 2018 16:53:22 UTC+1 schreef Jan van den Broek:
> 5 jaar later wordt er geruzied om electrische oplaadpunten.
> [..]
> Leuk om te zien dat de E-auto steeds succesvoller wordt!
> R


Volgens Marc Verbeet van adviesbureau Over Morgen heeft het gros van
de Nederlandse gemeenten amper nagedacht over de groei van het aantal
laadpalen en hoe ze daarmee moeten omgaan. "Nu vraagt iemand een laadpaal
aan, vervolgens wordt een cirkel getrokken van 250 meter rond het adres
van de aanvrager en daarbinnen wordt de paal dan ergens geplaatst. Dat
is niet houdbaar. Dan krijg je wildgroei en chaos waar niemand blij
van wordt."

Nou meneer Verbeet, ik denk dat dit juist erg slim is van die gemeenten.
Stel je voor dat bij iedere aanvraag voor een laadpaal de paal direct
voor het huis van de aanvrager zou komen. Dan zou je al snel haat en
nijd tussen individuele bewoners krijgen (de aanvrager tegen de rest).
Door gewoon een geschikte plek volgens bepaalde normen te kiezen maak
je de paal veel neutraler en niet gekoppeld aan een aanvrager.
 #13  
07.01.2018, 13:53
O. Udeman
Op 7-1-2018 om 11:59 schreef Rob:
[..]
> nijd tussen individuele bewoners krijgen (de aanvrager tegen de rest).
> Door gewoon een geschikte plek volgens bepaalde normen te kiezen maak
> je de paal veel neutraler en niet gekoppeld aan een aanvrager.


Dacht je nou echt dat ik, als ik een EV had, genoegen zou nemen met een
laadpaal op 250 m afstand? Dat betekent dat je, elke keer dat je wilt
laden 500 m moet lopen.. En dan ook nog moet hopen dat er niet een
andere grapjas die paal bezet houdt... Op dit moment is in mijn
woonplaats een laadpaal op ongeveer een kim afstand. Ik kijk daar wel
eens maar de kans dat je er gerecht kunt is 50%, dus de helft van de
tijd is hij bezet. Daar heb je dus geen zak aan.
Er zal echt een totaal andere techniek bedacht moeten worden zonder dat
debiele laadpaalgedoe, voordat de EV ook maar een schijn van kans gaat
maken.
 #14  
07.01.2018, 14:04
BugHunter
O. Udeman <noid> schreef op Zo 7 Jan 2018 om 13:53:
> Op 7-1-2018 om 11:59 schreef Rob:
> Dacht je nou echt dat ik, als ik een EV had, genoegen zou nemen met een
> laadpaal op 250 m afstand? Dat betekent dat je, elke keer dat je wilt
> laden 500 m moet lopen.. En dan ook nog moet hopen dat er niet een
> andere grapjas die paal bezet houdt... Op dit moment is in mijn
> woonplaats een laadpaal op ongeveer een kim afstand. Ik kijk daar wel
> eens maar de kans dat je er gerecht kunt is 50%, dus de helft van de
> tijd is hij bezet. Daar heb je dus geen zak aan.
> Er zal echt een totaal andere techniek bedacht moeten worden zonder dat
> debiele laadpaalgedoe, voordat de EV ook maar een schijn van kans gaat
> maken.


Jij hebt een benzinepomp in je voortuin?
 #15  
07.01.2018, 15:17
O. Udeman
Op 7-1-2018 om 14:04 schreef BugHunter:
> O. Udeman <noid> schreef op Zo 7 Jan 2018 om 13:53:
>> Jij hebt een benzinepomp in je voortuin?


Heb ik niet nodig. Ik heb binnen 3 km afstand de keuze uit 3 pompen en
op een km afstand komt er binnenkort nog een bij. En bij zo'n pomp tank
ik af binnen 5 minuten. Kom daar maar eens om met dat laadpalengedoe.

Soortgelijke onderwerpen